Sky News tried to disingenuously link an AID’s sufferer to SCOAN London


Our attention has been drawn to a BBC report on healing practices in churches across London.

It highlighted the deaths of three sufferers of HIV who refused to take in their medication because they believed they had been healed by their pastors. The report never said anything damning about the Synagogue.

It never linked the three deaths to Synagogue as the detractors of T.B Joshua would like us to believe. In SCOAN, a doctor’s report is requested before anyone is arraigned for prayer and healing. After prayer and healing the patients are made to go back for a thorough check with their doctor’s to find out whether they have been healed or otherwise. This has been the procedure and practice in SCOAN since its inception.

Whilst we believe in divine healing, we also make sure mandatory hospital checks are applied to ascertain the truth of healing. The bible is not a historical document and it is alive with healing and miracles. It is God’s word made alive and when applied works. We know the healer and He is Christ, the King.

The assertion of Francis Kaikumba of African Health Policy Network (AHPN) that, ‘SCOAN may be one of those involved in the practices’ is unsustainable in the face of overwhelming evidence to the contrary.

In another development, Sky on the 25/11/11 tried to disingenuously link an AID’s sufferer who said he had been told by his pastor in North London to stop taking his AID’s tablets to Synagogue. Synagogue as church has never operated in the North of London. It operated in the South East of London and now back to its former place of worship in London Yes, we believe in divine healing and we make sure those who attend the prayer line to be prayed for furnish us with their medical history before being prayed for. After prayers, they are made to go for a thorough check up with their doctors to find out whether they have healed or not. As stated earlier, we believe in divine healing, as well as, conventional medicine, they both complement each other. Check a follow up of their sky reportage in the link provided SKY NEWS. We urge Sky to be forthright in presenting the truth. In their news report they made it appear Emmanuel was a member of Synagogue and in their printed media with its link provided above they stated Emmanuel was a member of a church in North London. The contradiction is glaring for all to see. Our freedom to worship and to follow our faith and beliefs is not in conflict with the national interest. We have a right to our freedom to worship and association.

The BBC report has been seized upon by a group of noted former members of SCOAN to peddle lies and discredit the church. We know they are behind this orchestration to tear apart the Church and cause disaffection for it in the eyes of the public but their actions will come to naught. The church is firmly rooted in Christ and no amount of attacks would distract it from its agenda of reaching out and saving lost souls.

Doctors Treat; God Heals – A Response To Sky News from SCOAN LONDON

By Stella Dooley


One thought on “Sky News tried to disingenuously link an AID’s sufferer to SCOAN London

  1. Our Father In the Lord Prophet TB Joshua, has often times told us to be focused. These are the last days & many opposers will arise from no where & will appear as angels of light to deceive those who would listen to their teachings.
    Beware of such.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s